Toimitusehdot

Tavoitteemme on lähettää varastotuotteet viimeistään seuraavan työpäivän aikana. Valittu toimitustapa voi vaikuttaa toimitusaikaan. Kiireisinä myyntikausina toimitus voi kestää hieman kauemmin. Mikäli jokin tuote on väliaikaisesti loppu, merkitsemme sen jälkitoimitukseen myöhempää toimitusta varten. Mikäli haluat, voit perua jälkitoimituksen siihen asti, kun tilaus on pakattu. Jälkitoimitus toimitetaan ilman lisäkuluja.

Mittatilaustyöt kuten valaistut talonumerot pyrimme valmistamaan viikon kuluessa tilauksesta. Mikäli asiakkaan tilaus sisältää toimitusajallisia, erikoismateriaaleja tai -tarvikkeita, tilauksen toimitus voi kestää pidempään. Annamme tuotteiden toimitusaika-arvion tilausvahvistuksen yhteydessä.

Toimitusvakuutus

Kaikki Tomitecin toimitukset ovat vakuutettuja. Asiakkaanamme vastaat siitä, että tarkistat paketin kunnon vastaanottaessasi toimituksen. Mikäli paketti on vahingoittunut, asiasta tulee ilmoittaa välittömästi Tomitecille. Mikäli tilattu tuotekin on vahingoittunut tai osa tilatuista tuotteista puuttuu toimituksesta, ota yhteys Tomiteciin välittömästi. Tomitec korvaa kuljetuksessa vahingoittuneet tai kadonneet tuotteet veloituksetta, mikäli toimitus on tapahtunut Tomitecin kuljetussopimuksella. Mikäli tuotteet toimitetaan asiakkaan rahtisopimuksella, on kuljetuksen vaaran vastuu asiakkaalla.

Peruuttamisoikeus

Sinulla on aina 14 päivän peruuttamisoikeus vastaanotettuasi tilaamasi varastotuotteet. Peruuttamisoikeus ei koske mittatilaustuotteita, kuten valaistuja talonumeroita. Palauttaessasi tuotteita tulee niiden olla täysin käyttämättömiä ja myyntikuntoisia. Tomitec pidättää oikeuden sulkea asiakastilin, mikäli sillä on syy epäillä petosta tai palautukset ovat toistuvia.

Jos haluat käyttää peruuttamissoikeuttasi, tulee asiasta ilmoittaa Tomitecille puhelimitse tai sähköpostitse. On tärkeää, että lähetät tuotteen/tuotteet meille välittömästi, kuitenkin viimeistään 14 päivän sisällä siitä, kun olet ilmoittanut meille käyttäväsi peruuttamisoikeuttasi. Käytä palautuksen yhteydessä tilauksen mukana tullutta palautuslomaketta. Palautusosoite on Tomitec Oy, Hirsimetsäntie 21 15200 Lahti

Palautettavat tuotteet tulee lähettää takaisin ilman muutoksia ja mieluiten alkuperäispakkauksissaan. Palauta tuotteen kaikki osat, vaikka ne olisivat vioittuneita.

Tuotepalautus on sinulle maksutonta. Lisämaksullisen toimituksen toimituskuluja ei hyvitetä.

Tuotteiden vaihto ja palautus

Jos haluat vaihtaa tuotteen, palauta vaihdettava tuote ja ilmoita siitä meille palautuksen yhteydessä. Mikäli palautettua tuotetta on selvästi käytetty tai se on vahingoittunut tilaajan vastuulla ollessaan, pidätämme oikeuden huomioida tuotteen arvonvähennyksen palautussummassa. Mikäli katsomme, että tuote on menettänyt kaiken arvonsa, pidätämme oikeuden olla palauttamatta rahoja. Mikäli palautat vain osan tilauksesta, emme hyvitä toimitus- ja muita kuluja (tämä johtuu siitä, että kulut ovat samansuuruiset tilattujen tuotteiden määrästä riippumatta).

Palautuksen yhteydessä olet vastuussa tavaran toimittamisesta Postin palvelupisteeseen. Suosittelemme lähettämään täytetyn palautuslomakkeen palautuksen mukana sekä säilyttämään palautuskuitin, kunnes palautusasia on käsitelty loppuun.

Näin palautat:

1. Pakkaa palautettava tuote alkuperäispakkaukseensa tai vastaavaan pakkaukseen.
2. Täytä palautuskoodi palautuslomakkeeseen  ja lähetä palautuslomake palautuksen mukana.
3. Liimaa paketin päälle mukana tuleva palautusosoitelappu, jossa Tomitec on merkitty paketin vastaanottajaksi.

Palautusosoitelapun puuttuessa ota yhteys Tomiteciin, niin lähetämme sinulle uuden lapun. Voit myös pyytää palautusosoitelapun Postin palvelupisteestä.

Maksun palautus

Tuotepalautuksissa pyrimme palauttamaan maksamasi summan mahdollisimman nopeasti, viimeistään 14 päivän kuluessa siitä, kun palautus on saapunut meille. Takaisinmaksutapa riippuu tilauksen yhteydessä valitsemastasi maksutavasta.

Laskulla ostettujen tuotteiden palautukset tasataan asiakastilillesi. Luottokortilla maksettujen tuotteiden palautettava summa palautetaan suoraan korttitilillesi. Postiennakolla tai verkkopankkimaksulla maksettujen tuotteiden palautettava summa palautetaan ilmoittamallesi pankkitilille.

Reklamointi

Mikäli huomaat toimittamassamme tuotteessa virheen, tulee sinun viipymättä reklamoida virhe kirjallisesti Tomitecille ( info@tomitec.fi ), tuotteen takuuajan puitteissa.

Määrittelemme kohtuulliseksi ajaksi kaksi viikkoa virheen havaitsemisesta. Arvioimme tuotteen viallisuuden ilmoitettuasi siitä meille reklamaatiossa. Ensisijaisesti korjaamme tuotteessa olleen virheen takuuseen. Vaihtoehtoisesti voimme toimittaa tilalle kokonaan uuden tuotteen. Tuotteesta riippuen voimme pyytää asiakasta palauttamaan alkuperäisen tuotteen, mikäli se korvataan uudella. Tällöin toimitamme palautusosoitekortin uuden tuotteen mukana, ja alkuperäisen tuotteen voi palauttaa samassa pakkauksessa.

Riitatilanteissa käännymme Kuluttajaviraston puoleen ja noudatamme aina viraston antamia suosituksia. Asiakkaanamme sinulla on oikeus saattaa riitatilanteet kuluttajariitalautakuntaan (www.kuluttajariita.fi). Ennen kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn viemistä kuluttajan tulee olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Takuu

Kuluttajansuojalaki, joka turvaa oikeutesi asiakkaana, on voimassa tilatessasi tuotteitamme. Ota yhteys asiakaspalveluumme kysyäksesi tai ilmoittaaksesi kuljetusvahingosta. Myönnämme valmistamillemme tuotteille pääsääntöisesti kolmen vuoden takuun materiaali- ja valmistusvirheitä vastaan ostopäivästä alkaen. Lasku/lähetyslista toimii takuutodistuksena. Mikäli takuuaika poikkeaa normaalista takuuajastamme, ilmoitamme tästä verkkokaupassa tuotteen tuotetiedoissa. Takuu ei kata tuotteen ulkopuolisesta syystä johtuvaa hajoamista tai tuotteen käytössä kulumisesta johtuvaa hajoamista.

Henkilötietojen käsittely

Käsittelemme meille antamiasi henkilötietoja EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen (engl. GDPR, General Data Protection Regulation) mukaisesti. Käytämme tietojasi seuraaviin tarkoituksiin ja säilytämme tietoja niin kauan kuin tarvitsemme tietoja kyseessä olevaa tarkoitusta varten.

– Tilausvahvistus ja tilauksen toimitus sekä tilaukseen mahdollisesti liittyvien kysymysten käsittely
– Asiakaspalvelutehtävien hoito
– Kuvastojen ja tarjousten lähettäminen
– Sähköpostiviestien lähettäminen asiakkaillemme
– Luottotietojen tarkistus

Voimme myös ulkoistaa palveluitamme ja jakaa henkilötietoja ulkoistettuja tehtäviä hoitaville palveluntarjoajille, ns. henkilötietojen käsittelijöille, jotka käsittelevät tietoja ainoastaan meidän puolestamme tarjottavien palveluiden suorittamiseksi ohjeidemme mukaisesti. Henkilötietojen käsittelijät auttavat meitä mm. seuraavien tehtävien hoidossa:
– Kuljetus (logistiikka ja huolinta)
– Maksuratkaisut (luottokorttilaitokset, pankit ja muut maksupalveluiden tarjoajat)
– Markkinointi (paino ja jakelu, sosiaaliset mediat, media- tai mainostoimistot)
– IT-palvelut (palveluntarjoajat, jotka hoitavat tietojenkäsittelyjärjestelmiimme kohdistuvaa yllä- ja kunnossapitoa sekä teknistä käyttäjätukea)
– Asiakaspalvelu

Sinulla on oikeus:

– saada tietoa siitä, mitä henkilötietojasi olemme tallentaneet, sekä vaatia tietojen oikaisemista,  poistamista tai tietojen käsittelyn rajoittamista
– kieltää henkilötietojesi käytön markkinointitarkoituksiin
– saada rekisterinpitäjälle tietoisesti antamasi sinua koskevat henkilötiedot ja siirtää ne järjestelmästä toiseen (esim. verkkoyhteisöpalvelusta toiseen)
– lähettää valitus tietosuojavaltuutetulle, jos emme mielestäsi noudata tietosuoja-asetuksen velvoitteita.

Force majeure

Tomitecilla on oikeus poiketa näistä ehdoista, mikäli poikkeamisen syy on jokin alla mainituista ja tämä syy estää, vaikeuttaa tai hidastaa kauppaehtojen täyttämistä.

Syitä ehdoista poikkeamiseen ovat muun muassa viranomaisten toimet, uudet tai muuttuneet lakisäädökset, työmarkkinoiden konfliktit, lakot, tulipalot, tulvat, sabotaasi tai suurta haittaa aiheuttavat onnettomuudet. Force majeure käsittää myös epänormaalit markkinatilanteet sekä markkinoihin ja tuotteisiin negatiivisesti vaikuttavat viranomaispäätökset, kuten esimerkiksi varoitusteksteihin liittyvät päätökset tai myyntikiellot ym.

Yhteystiedot

Tomitec Oy
Osoite: Hirsimetsäntie 21
Puhelin:  040 9621594
Sähköposti: info@tomitec.fi
y-tunnus: 2107224-9
kotipaikka: Lahti

Emme vastaa mahdollisista hinta- tai kirjoitusvirheistä, ja pidätämme oikeuden muuttaa kauppaehtoja ilman erillistä ilmoitusta.